TESTIMONI: MAAJUN ANGGUN BESTARI


Maajun Anggun Bistari - Testimoni Pengguna MAB

Maajun anggun bistari (MAB)


Assalamualaikum.. Firstly saya nak give a big hug and a big thanks to kak sal sebab banyak bantu saya dalam pengambilan MAB ni.. Saya da ambil MAB selama 11 bulan sejak januari 2009… sekarang saya makan untuk botol ke-12.. sebelum ni saya ambil suntikan depo yang tiga bulan sekali tu..tapi tak tahan berat badan naik, saya search dalam internet, so terjumpa MAB.. first try saya order dua botol dulu.. Bagi saya hasil untuk dua bulan pertama sangat baik, walaupun ketika itu period masih belum tetap mungkin kerana masih dalam proses rawatan MAB. Saya teruskan makan, tanpa rasa risau.. begitu jugak bulan-bulan seterusnya, tapi ada satu ketika period saya lewat… hampir dua bulan tak de period, saya tak risau sangat, kerana kak sal slalu bagi kata semangat yang itu sume adalah proses rawatan. Walaupun hati ni berdebar2 mungkinkah pregnant, sebab anak saya baru berusia 10 bulan, tak bersedia lagi mental fizikal ni haihh! At last saya period jugak… ahaha… Kawan-kawan, adik-beradik, saudara-mara pada mulanya seakan tak percaya pada MAB bila saya ceritakan pada mereka.. selalu muncul soalan ni pada saya “macamana kalau pregnant jugak?” “boleh percaya ke nih??” “tak tau la ape kandungannye, tah2 ada dadah…” erkkk…. Saya tepis semuanya… saya dapat buktikan pada mereka yang MAB betul2 membantu saya dalam family planning, sebab saya belum stop makan MAB hingga kini… last month baru order 3 botol dari kak sal… biar la mereka berkata ape pon, saya tetap akan makan MAB selagi saya perlukan. Bagi saya prinsip yang diberi adalah mudah, selagi makan dengan disiplin mengikut aturan, takkan terjadi kehamilan, kecuali kalau betul2 Allah nak bagi rezeki, takkan kita nak tolak betul tak.. Kesan makan MAB pada saya, saya dapat kurangkan selera makan… saya segar bangun pagi… takde masalah nak kemas rumah even penat bekerja di siang hari.. rumah saya perlu dipastikan sentiasa bersih kerana anak saya disahkan menghidap Asthma baru-baru ini..so sume keje2 mengemas rumah perlu dilakukan secara rutin, bukan lagi sekali-sekala… saya takde masalah dalam urusan seharian di rumah dan pejabat..tak letih lagi, tak lembik lagi nak bangun pagi.. sume penangan MAB yang saya sanjungi hohoh! Alhamdulillah… saya bersyukur ditemukan dengan kak sal dalam dunia maya ini… syukur kerana kak sal rajin melayan soalan saya yang bertubi-tubi, yang pelik2 yang tah hape2 je pasal MAB ni… hehe! Cuma belum ada rezeki kita untuk bertentang mata ye kak sal! Huhu insyaallah satu hari nanti akan bertemu jua…!

* Mazidah Bidain
(Pemenang Hadiah Pertama - Peraduan Testimoni Maajun Anggun Bistari 2010)



**************************************


MAB Memberi Keselesaan


Selepas bersalin anak sulung, sememangnya saya mencari kaedah merancang keluarga untuk menjarakkan kehamilan. Saya hanya tertarik dalam penggunaan pil perancang kehamilan yang dijual di farmasi. Namun, apabila menggunakan pil tersebut badan saya sakit-sakit dan berasa tidak selesa. Tetapi setelah menemui Maajun Anggun Bistari (MAB) dan mengamalkannya, alhamdulillah, MAB bukan saja merawat kewanitaan saya tetapi berguna untuk merancang keluarga tanpa mendatangkan sebarang kesakitan pada tubuh badan. Walaupun pada mulanya haid saya tidak teratur, tetapi setelah lebih enam botol kegunaan, badan saya sudah mula serasi dengan MAB. Paling menggembirakan saya adalah MAB tidak mengakibatkan kegemukan seperti pil perancang lainnya. Jadi, saya dapat menjaga berat badan dengan baik.

* Ida Munira Abu Bakar
(Pemenang Hadiah Kedua - Peraduan Testimoni Maajun Anggun Bistari 2010)



**************************************


MAB melegakan sembelit dan mengempiskan perut


Salam, saya dah lebih 3 botol ambik MAB ni. Pada mulanya saya ambik untuk family planning aje. Tapi saya tak sangkalah yang masalah sembelit saya dah selesai selepas menggunakan MAB buat kali pertama. Hampir setiap ari saya pegi ke tandas dan secara automatiknya perut saya pun dah kempis dan tak mengelebar cam dulu lagi. Kalau tidak dulu kadang sampai seminggu pun ade. Bayangkanlah. Tapi sekarang ni badan pun rase ringan je. Alhamdulillah saya berjumpa dengan produk yang terbaik untuk kite semua wanita. Cubalah tak rugi. Terima kasih Kak Sal.

* Norzuliana Kassim
(Pemenang Hadiah Ketiga - Peraduan Testimoni Maajun Anggun Bistari 2010)



**************************************


Maajun Anggun Bistari


Saya ada membaca perihal kebaikan Maajun Anggun Bistari ni di laman web kak sal.Saya amat tertarik ingin mencubanya, dan pertama kali saya membeli Maajun ini dengan Kak Sal.Pada bulan pertama memakan MAB ni, saya dapat rasa kan badan saya segar setiap hari apabila bangun tidur ini kerana saya mempunyai baby kecil yg berumur 6 bulan dan sering berjaga malam.Dan pernah juga baby saya demam dan saya langsung tak tidur sepanjang malam berlanjutan hingga 4 hari.Tetapi saya tetap pergi bekerja seperti biasa, saya pun hairan jugak sebab saya tak rasa penat dan mengantuk pun ketika berkerja.Kemungkinan saya makan MAB ni lah kot...so sampai skang saya masih meneruskan memakan MAB ni.Suami pun asyik tersenyum ajer....

* R. Elta Haiza Bt R. Razali
(Pemenang Hadiah Keempat - Peraduan Testimoni Maajun Anggun Bistari 2010)



**************************************


Maajun Anggun Bistari - Sah Anggun Pasnih...ehhehehehhe


Saya mempunyai masalah tidak datang period selama 2 bulan sebelum mencari produk dan alternatif lain bagi mengatasi masalah ini. Sebelum ini saya dan suami bercadang untuk merancang sendiri, tetapi apa yang berlaku sedikit sebanyak mencuakkan saya kerana sebelum ini saya baru sahaja melahirkan anak pada bulan Mei 2008 lepas. Kalau boleh biarlah jarak anak 2 tahun selepas ni. Memang sebelum ini saya ada teringatkan maajun ini yang pernah saya view melalu Forum CARI.com, tetapi saya tidak pernah amik port kerana sebelum ini saya bercadang mahu merancang sendiri. Hinggalah sampai ke satu hari saya terbaca tentang keberkesanan dan kebagusan MAB terhadap mereka yang menghadapi masalah seperti saya. Saya semakin buntu memikirkan apa yang harus dibuat kerana saya telahpun membuat ujian mengandung secara 2x yang dibeli di farmasi dan hasilnya negatif, jadi saya perlu melakukan sesuatu agar period saya dapat berlancar lancar semula.

Pada permulaan mencuba sebotol MAB, saya terasa angin2 di dalam badan mula berlumba2 untuk keluar. Saya sering kentut tidak kenal tempat dan masa, agak sukar pada mulanya terutama apabila berada di pejabat, manalah tau jika orang akan dengar.Ehehheheh.... Saya bertanya pada Sal samada normal ke kalau angin keluar begini... katanya normal dan saya teruskan juga pengambilan MAB ini. Apa yang saya dapat kongsikan, selepas hampir 2 botol MAB, period saya mula datang, tetapi sikit-sikit dan berpanjangan hampir 2 minggu. Apabila datang period biasanya saya sering mengalami period pain, tetapi apabila mengambil MAB, period datang terus tanpa saya sedari kerana tidak ada tanda sakit2 perut seperti sebelum ini. Ini amat memuaskan hati saya.

Walaupun period datang tidak menentu saya masih meneruskan pengambilan MAB. Dari segi merancang keluarga alhamdullilah sehingga ke hari ini semua ok. Hubungan intim bersama suami juga tiada masalah. Ehehehhe.... Keputihan juga semakin berkurangan. Saya juga merasa badan semakin ringan dan alhamdullilah walapun saya sering berjaga malam untuk menjaga anak yang berumur 9 bulan ini tambahan dia semakin lasak dan nakal, saya tidak letih seperti dahulu. Ada juga kawan-kawan yang tegur muka saya nampak sedikit cerah sekarang. Tak taule sebab apa mungkin MAB juga membantu. Cuma dari segi pembuangan air besar, saya menghadapi masalah sedikit kerana saya kurang meminum air masak. Ehehhehe....

Dengan keberkesanan testimoni saya dan teman-teman yang lain mungkin dapat memotivasikan diri kita untuk berusaha menjaga kesihatan dalaman dan luaran dengan efektif. Apa yang penting ialah kesabaran dan kerajinan dalam mendispilin diri. Untuk mendapatkan hasil yang positif sudah pasti memerlukan ketabahan dan kesabaran. Semoga testimoni saya dapat membantu teman yang lain yang masih lagi tercari-cari perancang keluarga yang selamat dan penjagaan kesihatan badan yang sesuai kerana MAB suci dan murni. Gunakan tanpa was-was. Ehehehehhe....

Sekian, terima kasih.

* Nora Nasir
(Pemenang Hadiah Utama 1 - Peraduan Testimoni



**************************************


Maajun Anggun Bistari - Dari Suntikan ke Mab


Saya baru menggunakan mab ni, baru botol pertama n insyaallah dua tiga hari lagi saya akan berehat sementara nak sambung botol kedua. before this saya amik suntikan depo provera untuk family planning..kesannya sangat laa mengejutkan dan tak saya jangka sama skali kerana berat badan saya naik mendadak..saya baru bersalin anak pertama pada julai 2008, dalam pantang berat saya 55kg, then bulan puasa turun ke 50kg, lepas raya amik suntikan tu, trus naik ke 57kg dalam masa sebulan, padahalnye saya amat menjaga pemakanan.. so bila terjumpa web kak sal saya trus ym kak sal tanya pasal mab nih.

masa mab sampai kat saya, saya tak period lagi tapi suntikan belum expired. tunggu2 period tak datang2 wpon dah lepas hari sepatutnya. then saya nekad makan mab, n nak stop amik suntikan. saya makan mab ni malam, esoknye saya rasa senang sangat nak bangun tidur. cergas je, sebabnya sebelum ni masyaallah kalau nak bangun pagi memang susah, memanjang je saya 'snooze' alarm hp..sekarang ni dah nak habis botol pertama saya rasa badan ringan jek, senang lawas, slalu p toilet tkucil sbb byk minum air masak kot..hehe! lepas tu saya rasa cergas yang betul2 cergas, sampaikan takde masalah dah nak buat sume keje rumah sampai lewat2 malam..kalau dulu memanjang je letih, nak buat keje rumah pun kene tidur dulu pastu bangun balik kul 12..sekarang hmmmhh..tak payah lagi buat camtu. saya hari-hari kene bangun awal sebab nak masakkan bubur anak untuk hantar kat pengasuh. so skg saya takde masalah lagi untuk bangun awal..

lagi enam biji nak abis botol pertama ni, period datang....yuhuuu seronok! tapi dia macam tak berapa nak lancar..skit2 n malu2 kucing, tapi kak sal kata tu normal..takpe la saya akan sabar...
haritu kak sal ada cakap pasal fibroid kan, so saya akan introduce mab kat ahli keluarga saya plak lepas nih.. biar sume dapat rasa keajaiban mab nih..

memang tujuan asal saya makan mab ni adalah untuk family planning, tapi dalam masa yang sama saya dapat juga menjaga kesihatan dalaman saya sebagai wanita.. oOoppss! hubby takde plak nak komen pape pas saya makan mab ni..mungkin sebab saya baru makan kot, so takde kesan sangat..kan kak sal kata, makan mab ni kene banyak sabar...dan saya plak kan penyabar orgnye..hiks...lagi satu saya slalu berharap supaya berat badan saya akan kembali normal. ye kak sal, saya akan sabar..hehe

so tq to kak sal sebab memperkenalkan mab pada saya..n saya akan terus membeli n membeli mab dari kak sal ok..tq2

* Mazidah Bidain
(Pemenang Hadiah Utama 2 - Peraduan Testimoni



**************************************


Kepuasan Bersama / Merawat Keputihan / Mengekal Bentuk Badan / Berseri Wajah


Pengalaman saya : Saya telah mencuba MAB memang bertujuan sebagai family planning dan dah makan botol ke 4. Masa mula2 makan tu memang period tak berapa betul, ada satu bulan tu selang 2 minggu period lagi. Tapi saya teruskan juga walaupun period tak berapa betul hinggalah sekarang.
Kebaikan yang saya dapat husband memang puas hati, keputihan sikit sangat, badan rasa fit, muka tak nampak pucat (byk kawan2 saya tegur). Kalau nak lagi detail bolehlah pm saya sebab byk benda nak tulis tapi tak tertulis.

* nby_cemara



**************************************


Menyelesaikan masalah period tak datang (Setahun empat bulan sudah tidak period, ambil MAB period datang semula)


Aurora dah selesai makan MAB botol yang pertama. Hari terakhir makan ( ahad ), aurora dah period. Pecah puasa memula. Seronok sangat tengok period kuar cantik je.. alhamdulilah, takder la hitam atau berketul2. Hitam sesikit je.. Biasa. Darah pun cantik je rora tengok.
Masuk hari ke2 puasa, dah takder. Kering. Tengahari kuar sikit je.
Hari ke3 puasa, pun kering gak. Rasa nyesal lak tak puasa. Tapi dekat2 time nak buka, period datang balik. Banyak.
Hari ke4 puasa, heavy flow.
Hari ke5 puasa pun heavy flow. Sampai rora ingatkan rora tumpah darah. Cam darah hidup je rora tengok. Kat pad ada tanda darah kotor. Bila cuci pun ada sikit keluar berketul. Sikit sangat. Tapi kira standard darah period la sebab ada lendir juga.
Hari ke6 puasa, hari ni rora masih period. Banyak. Darah kluar pun memang rora puas hati. Sejak 1thn 4bln yang lepas, inilah kali pertama rora mula datang period cam zaman anak dara dulu..

Terima kasih, kak Zal. Alhamdulilah. Mudah-mudahan jamu sebegini dapat membantu lebih ramai wanita lain yang menghadapi masalah seperti rora. Harap kak Zal dapat wariskan penghasilan jamu di pada generasi akan datang.

* Aurora



**************************************


Badan Lebih Cergas / Kempiskan Perut


- dulu badan sakit2/sengal2, dgn MAB semua tu dah ok
- dulu bersama dgn hubby nak nolak je, sekarang dh ok
- dulu malas bangun tido sekarang dgn MAB, senang jer bgn tido
- ambil MAB badan pun dah mula berpeluh, dulunya tak berpeluh
- berat bdn sekarang maintain
- perut tak lagi meleper lepas bersalin

sy slama ni pakai kaedah rancang sendiri je..... dan x penah amik apa2 suppliment utk bdn... so, mmg x leh nak compare2 dgn MAB... cuma skang leh story psl kebaikan yg sy dpt dr MAB...

slps bersalin ari tu... badan slalu sakit2 sengal.... kdg kalo kat dapur.... x pakai selipar atau lapik kaki.. mula la ms nak bangkit dr tido tu... masya'allah.... hanya tuhan jer yg tau betapa siksa sakit pinggang.... kat opis kalo berdiri lama... mula la lenguh lutut... blk umah mcm nak demam je rs.... nak bersama ngan suami pun kdg asik 'bg alasan' je... sbb slps itu... bdn sakit2.. mcm x cukup stamina pun ada....

dgn MAB walaupun ms tu... br mencuba 8 biji... sy dah dpt rskan perubahan... masalah tersenarai kat atas pun dpt di atasi.... bdn makin cergas.... berpeluh.... dan yg plg penting ketengangan perut dah dpt di atasi... mungkin peranakan... sbb ms pantang... sy urut x sampai 'target'... asik masalah berebut bidan je.... hehehheh.... dan yg lebih penting... ukur lilit perut sy... makin berkurang... tp berat bdn masih maintain... x pyh dah nak ssh2 cr pil lain utk kempiskan perut rsnya.... :lol: tima kasih MAB.....

* _minami_



**************************************


Kesihatan Dalaman / Kesegaran Badan / Best Family Planing


Asalamualaikum....
nak citer pengalaman bersama MAB skek. saya dah makan MAB ni sejak abis pantang {dah 5 botol} . Waktu memula makan { botol 1 & 2 } , memang period gelong - tak ikut time. Ubat lum abis tapi period da dtg, bila time stop makan MAB period da abis. memang risau untuk bersama, takut melekat beb...hehehehe....
Tapi, alhamdulillah... apa sekali pun kita buat mesti yakin.... tul tak kak zah... Bila saya makan MAB botol ke 3 & 4, period da agak teratur. tinggal sebiji je MAB, period da dtg.

Cuma botol ke 5 ni agak suspen skek. ubat dah abis 2 ari tapi period tak dtg. Semalam tgh msg kak zah, nak kongsi kerisauan...heheheh.... lepas je dapat semangat dari kak zah, ptg semalam period kuar. fuhhhh... lega yang amat.

Kebaikan MAB yang saya rasa
* Da best family planning
* baik untuk kesihatan dalaman { banyak makna nya tu }
* badan terasa ringan

ini serba sedikit pengalaman saya.... saya akan tetap bersama MAB....

* cik bunge



**************************************


Dari injection tukar ke MAB


sy dulu ambik injection...& septtnya 15/8 kena cucuk lg...
tp sbb malas buat dek je....nekad beli MAB...
mkn tu lum pereod pun..sbb sy pun x tau pereod kuar ke x...
dpt sy terus mkn....baru mkn 3 hari pereod kuar...
tp mcm kebiasaan dia kuar mcm nk x nk jer....5 hari...
abis MAB 1 botol tunggu2 x pereod2.....
tp bila time mkn utk botol ke-2 sy mkn gak.....sampai abis botol ke-2..
masa puasa tu ingatkan dh lepas tp last dy posa tu pereod kuar lak...
tp kali ni pereod mmg puas hati...mmg betul2 kuar pereod...4 hari...
& skrg tgh mkn botol ke-3...
alhamdulillah....bdn pun sedap jer....w/pun posa...

adik ipar pun cuba MAB ni...sama ngan sy botol ke-3 skrg...
sblm ni sbb dia guna IUD pereod dia meragam...kekdg sebulan 4 hari jer bersih....memula dia mkn MAB..pereod dia lg pnjg....x henti2...
tp bila abis botol ke-2 time pereod dh ttp & dtg 5 hari jer...
dia pun mmg puas hati....bdn x letih w/pun raya aritu punya lah ramai org dtg....

* liea



**************************************


Mendapat Hasil Yang Positif Setelah Ambil MAB 3 Botol


Salam semua...
Saja nak share testimoni ngan korang. Saya sekarang dah masuk botol ke-3 dah MAB ni. Saya dalam kategori subur jugak la sebab anak berderet 3 tahun setahun sorang. Yang paling kecik 9 bulan. Sebelum ni saya ambik injection depo yang 3 bulan sekali tu. Ada juga plan nak pakai impanon. Berkesan tu memang berkesan, tapi badan penat tu...tak payah nak cakap. Maklum la anak saya 3 orang dan kecik-kecik lagi. Saya pulak tak ada maid, so kerja rumah semua kena settlekan sendiri dengan bantuan hb. Tapi dalam masa yang sama, anak-anak pun perlukan perhatian kita jugak.

So, bila saya terbaca tentang MAB kat sini, saya tergerak untuk cuba sebab memang dah lama saya cari produk yang ada ciri2 macam ni. Masa makan botol yang pertama dan kedua, tak berapa nampak sangat hasilnya. Mula-mula tu, saya rasa pening-pening sikit dan period pun tak berapa betul. Saya tak ada masalah keputihan, tapi masa tu macam ada sikit walaupun tak serius. Tapi saya teruskan jugak sampai botol yang ke-3. Bila masuk ke-3 tiga, makin banyak perubahan positif. Badan rasa ringan dan sihat. Biasanya malam-malam tu, dalam pukul 10, hb saya dah terkelip-kelip menagntuk, mata saya segar bugar lagi buat kerja rumah. Sebelum ambik MAB ni jangan cakap la, balik opis je, lembek... Lepas tu, saya menyusukan anak sepenuhnya. Susu saya pulak bertambah banyak dari sebelum ni. Alhamdulillah...

Jadi, pada yang baru mencuba MAB tu, teruskan dan hasilnya akan lebih ketara bila dah masuk botol ke-3 nanti... Yang masih bercadanga-cadang tu pun, cuba la dulu, baru tau..

* Umi_arif

Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment